piątek, 1 września 2017

Dredy - co warto wiedzieć?



Co to są dredy?


Dredy to fryzura polegająca (mówiąc bardzo ogólnikowo) na splątaniu poszczególnych pasm włosów. Jest to fryzura na stałe (do póki dredów nie zetniemy lub nie rozplątamy) i w przeciwieństwie do warkoczyków bardzo niszczą one włosy. Jest to opcja dla osób, które są zdecydowane, a nie są w trakcie próbowania różnych fryzur ;) Trzeba niestety zupełnie poświęcić kondycję swoich włosów.

Jak robi się dredy?

Tutaj opowiem o najbardziej popularnej metodzie i też najbardziej skutecznej i estetycznej - szydełkowanie. Każde pasmo włosów tapirujemy mocno grzebieniem, a potem szydełkiem zbijamy je na kształt dreda. Im dłużej i mocniej szydełkujemy tym bardziej nasz dred jest twardy i zbity.
Wykonanie dredów na całej głowie, może potrwać cały dzień - przykładowo na moich długich włosach (do końca żeber) trwało to około 10 h. Czas zależy jednak od długości włosów i ich podatności na plątanie. 

Jak dbać o dredy?

Mycie oraz poprawki ;) Dredy myjemy dokładnie tak samo jak zwykłe włosy - szampon + woda. Optymalna częstotliwość to raz na tydzień, lecz z doświadczenia wiem, że po jakimś czasie nasze włosy tak przyzwyczają się do rzadkiego mycia, że wystarczy je myć jeszcze rzadziej. 
Co do poprawek - polegają one na dokręceniu odrostów. Dokładniej mówiąc, gdy nasze włosy rosną jako zwykłe, proste włosy, trzeba zbić je w dred -także robimy to szydełkiem tak samo jak przy wykonywaniu ich po raz pierwszy. Częstotliwość poprawek jest indywidualna, ja robiłam to na początku co 3 miesiące, ponieważ moje włosy bardzo szybko rosły, a pózniej już raz na pół roku.
Jeśli chcemy, aby nasze dredy wyglądały bardzo estetycznie, możemy również przeszydełkować całą długość dreda - powciągać do niego wszystkie wystające włoski itp. Robimy to również w ten sam sposób, co przy wykonywaniu ich ;) 

Czy dredy można farbować? 


Jak najbardziej tak. Nie musimy skazywać się na jeden kolor włosów, dredy można farbować dokładnie tak samo jak zwykłe włosy. Jest to dużo łatwiejsze, ponieważ wystarczy farbę nałożyć rękami w rękawiczkach - dredy chłoną jak gąbka :) 


| Działa jedynie na włosach naturalnych, nie syntetycznych przedłużeniach :) |



Mam krótkie włosy, a chce długie dredy, co mogę zrobić?


Zrobić dredy krótkie i je przedłużyć :) Nie ma przeszkód do zrobienia dredów po pas, nawet przy długości włosów naturalnych 7-8 cm. Do dreda naturalnego wystarczy doszydełkować dreda syntetycznego lub naturalnego. Takie dredy można zakupić gotowe lub może je dla nas wykonać na zamówienie osoba, która ma nam wykonać dredy. Przedłużenia wykonywane są dokładnie tak samo jak dredy naturalne - tapir + szydełko.

Nie chce już przedłużeń, chce tylko dredy naturalne, co teraz?


Wystarczy "odczepić" syntetyczną część od naturalnej ;) Ja wykonuję taką operację szydełkiem. W miejscu doczepienia szydełkiem wyciągam włosy tak jakbym chciała rozplątać tam dreda. Po chwili nasz dred syntetyczny jest już odczepiony :) 

Nie chce już dredów, co mam zrobić? 


Decyzja należy do ciebie, ścinamy czy rozplątujemy? Ścięcie to chyba rozwiązanie bardzo proste, o którym nie muszę już pisać :) 
Co do rozplątywania - mam to za sobą i mogę powiedzieć, że należy zrobić to wtedy kiedy na prawdę zależy nam na zachowaniu dłuższych włosów. Dlaczego? Przede wszystkim rozplątywanie bardzo boli i trwa to nawet kilkanaście godzin. W końcu rozczesujemy kilkadziesiąt kołtunów. Po 2 latach noszenia dredów zdecydowałam się na rozczesanie ich i włosy zostały uratowane - ścięłam je do ramion i zregenerowałam :) Także kobiety w tym przypadku mogą być pocieszone ;) 


_______________________________________



W tym poście przekazałam wiedzę bardzo ogólnikową, wkrótce będzie jej więcej ;) W komentarzach czekam na pytania i wasze opinie. Pozdrawiam! :)






10 komentarzy:

  1. Ja wole warkoczyki:) http://erramood.blogspot.com/2017/08/kombinacja.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. nie miałam nigdy dredów ale ciekawy post! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, wiele ciekawych informacji na temat dredów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę podziwiam - ja swoim włosom nigdy nie zrobiłabym dredów :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłoby dnia, kiedy pomyślałabym o dredach. Zupełnie nie wpisują się one w mój gust. Wpis ciekawy i z pewnością przydatny dla wszystkich, którzy myślą lub posiadają dredy :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nigdy nie zdecydowałabym się na dredy, jednak dobrze wiedzieć, że są one czyste, bo jednak często wydają się na niezbyt higieniczne. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny zbiór informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię dred-klimaty :) Ja zdecydowałam się na dredloki (nie SPAMiąc, napisałam o tym tu, gdybyś miała jakieś uwagi, wszelkie komentarze mile widziane :) http://motyw-kobiety.miejsce-akcji.pl/2016/09/25/kobieta-ze-100-wlosami-na-glowie/ )
    Pozdrawiam -ja i moje dredloki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oj bardzo bym chciała mieć dredy, od zawsze:)

    OdpowiedzUsuń

Dredy - co warto wiedzieć?

Co to są dredy? Dredy to fryzura polegająca (mówiąc bardzo ogólnikowo) na splątaniu poszczególnych pasm włosów. Jest to fryzura n...